REKLAMAČNÝ PORIADOK

Obchodník, Eva Váleková - Carry and Care, s miestom podnikania Krásnohorská 3164/20, 851 07 Bratislava-Petržalka, IČO: 37 185 764, zapísaná v Živnostenskom registri SR vedenom Okresným úradom Bratislava, č. živ. reg. 108-8759 ako predávajúci za účelom uplatnenia reklamácie spotrebiteľom ako kupujúcim vydáva tento reklamačný poriadok:

1. PRÁVO NA UPLATNENIE REKLAMÁCIE

  • Tovar, pri ktorom sa vyskytne vada pri prevzatí kupujúcim, ako aj tovar, pri ktorom sa vyskytne vada po prevzatí v záručnej dobe (s výnimkou prípadov uvedených v zákone č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len "Občiansky zákonník")), je možné reklamovať. Reklamáciu je možné uplatniť bezodkladne od zistenia vady, najneskôr do uplynutia záručnej doby v zmysle bodu 1. čl. 3. tohto reklamačného poriadku plynúcej odo dňa dodania tovaru pri online predaji alebo odo dňa zakúpenia na prevádzke predávajúceho na adrese: Čsl. tankistov 9301/1A, 841 06 Bratislava - Záhorská Bystrica.

  • Reklamáciu je možné uplatniť na vady tovaru, ktoré vznikli pre prevzatí tovaru alebo v priebehu záručnej doby preukázateľnou vadou výroby, technologického postupu, prípadne iných skutočností ustanovených v Občianskom zákonníku.

  • Reklamovaný tovar musí byť zbavený všetkých nečistôt a musí byť v súlade so všeobecnými hygienickými zásadami.

2. MIESTO[AK1] A PODMIENKY PRE UPLATNENIE REKLAMÁCIE (VYTKNUTIE VADY TOVARU)

  • Reklamáciu tovaru možno uplatniť elektronicky prostredníctvom na to určeného reklamačného formulára dostupného na webovej stránke: westernstyle-ride.sk, alebo na adrese prevádzkarne predávajúceho: Čsl. tankistov 9301/1A, 841 06 Bratislava - Záhorská Bystrica.

  • Pokiaľ predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky o inej osobe, u ktorej možno uplatniť reklamáciu, uplatní kupujúci právo na reklamáciu u osoby určenej predávajúcim na vykonanie záručnej opravy. Konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za uplatnenú reklamáciu považuje za konanie alebo opomenutie predávajúceho. Rovnako, pokiaľ predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky o inom spôsobe a/alebo adrese uplatnenia reklamácie, ako je uvedené v bode 1. tohto čl. reklamačného poriadku, uplatní kupujúci právo na reklamáciu týmto iným spôsobom.

  • Nákup tovaru preukazuje kupujúci dokladom o kúpe, ktorý predloží pri reklamácii.

  • Vadu tovaru, ktorá je predmetom reklamácie, musí kupujúci jasne a určito definovať alebo napísať do reklamačného formulára.

  • Kupujúci je povinný dodržiavať všeobecne známe pravidlá pri používaní tovaru, pokyny predávajúceho a tiež podmienky stanovené v návode na používanie, v príručke, či inom obdobnom dokumente. V prípade nedodržania týchto podmienok nemôže byť reklamácia vád spôsobených týmto porušením uznaná.

  • Predávajúci nezodpovedá za vady, na ktoré po uzavretí kúpnej zmluvy kupujúceho výslovne upozornil (napr. že určitá vlastnosť tovaru nezodpovedá všeobecným požiadavkám) a kupujúci s nesúladom výslovne súhlasil.

  • Ak predávajúci odmietne reklamáciu, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa lehota na uplatnenie reklamácie nevzťahuje. Náklady kupujúceho spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom znáša predávajúci v prípade, ak sa znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, v opačnom prípade znáša náklady kupujúci.

3. DOBA PRE UPLATNENIE REKLAMÁCIE

1. Kupujúci je oprávnený uplatniť reklamáciu po prevzatí tovaru:

  • pri použitom tovare do 1 roka;
  • pri rýchlo sa kaziacom potravinárskom tovare ihneď, najneskôr v nasledujúci deň po kúpe;
  • pri inom tovare, ako je tovar uvedený v písm. a) a b) tohto bodu vyššie, do 2 rokov.

2. Pokiaľ je však na predávanom tovare, jeho obale alebo návode k nemu pripojenému vyznačená iná doba na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto inej doby na použitie.

  • Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný tovar prevziať, sa do záručnej doby nepočíta.

  • Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.

4. ZODPOVEDNOSŤ PREDÁVAJÚCEHO

  • Predávajúci pri predaji tovaru kupujúcemu zodpovedá za to, že tovar je v súlade s dohodnutými požiadavkami podľa § 616 Občianskeho zákonníka a so všeobecnými požiadavkami podľa § 617 Občianskeho zákonníka.

  • Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe uvedenej v bode 1. čl. 3. tohto reklamačného poriadku.

  • Predávajúci zodpovedá za vady tovaru, ktoré boli spôsobené nesprávnou montážou alebo inštaláciou ak:
  • montáž alebo inštalácia boli súčasťou kúpnej zmluvy a boli vykonané predávajúcim,
  • montáž alebo inštalácia, ktorú mal vykonať kupujúci, vykonal kupujúci nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol predávajúci.

4. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, ktoré boli spôsobené:

  • opotrebovaním tovaru spôsobeným jeho bežným používaním,
  • nesprávnym uskladnením (teplota, vlhkosť), alebo spracovaním,
  • nesprávnym používaním tovaru alebo neodborným zásahom alebo mechanickým poškodením tovaru;
  • zanedbaním alebo nesprávnou údržbou tovaru,
  • nadmerným zaťaženým tovaru, jeho použitím v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii (používateľskej príručke) alebo použitím tovaru v rozpore s účelom, na ktorý je tovar učený,
  • vyššou mocou.

  • Predávajúci je povinný odovzdať kópiu reklamačného protokolu - potvrdenie o prijatí reklamácie kupujúcemu bezodkladne po uplatnení reklamácie.

  • Predávajúci rozhodne a informuje kupujúceho o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. [AK2]

5. ODSTRÁNITEĽNÉ VADY

  • Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola vada bezplatne, riadne a včas odstránená.

  • Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru[AK3] . Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.

  • Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa predchádzajúceho bodu 2. vyššie.

  • Predávajúci je povinný vadu odstrániť v primeranej lehote, ktorou sa rozumie najkratší možný čas, ktorý predávajúci potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu tovaru s prihliadnutím na povahu tovaru a závažnosť vady. Predávajúci v potvrdení o prijatí reklamácie (bod 5. čl. 4. tohto reklamačného protokolu) uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni, pričom táto lehota nesmie byť kratšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a vopred písomne upozorní kupujúceho na dlhšiu lehotu ako 30 dní s uvedením tohto objektívneho dôvodu.[AK4]

6. ZĽAVA Z KÚPNEJ CENY A ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

  • Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak:
  • predávajúci tovar neopravil ani nevymenil,
  • predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa bodu 3. v čl. 5. tohto reklamačného poriadku vyššie,
  • tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene,
  • vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
  • predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

  • Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa písm. d) a e) bodu 1. vyššie sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu.

  • Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného tovaru a hodnoty, ktorú by tovar mal, ak by bol bez vád.

  • Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci.

  • Ak sa zmluva týka kúpy viacerých tovarov, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným tovarom môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatný tovar bez vadného tovaru.

  • Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti tovar predávajúcemu na náklady predávajúceho.

  • Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa vrátenia tovaru predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal tovar predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.

  • Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.

  • Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred odstúpením od kúpnej zmluvy.

7. VYBAVENIE REKLAMÁCIE A VYZDVIHNUTIE TOVARU

  • Reklamácia musí byť vybavená najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom. Po uplynutí tejto 30-dňovej lehoty alebo odôvodnenej predĺženej lehoty má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny.

  • O vybavení reklamácie bude predávajúci bezodkladne kontaktovať kupujúceho. Kupujúci si môže reklamovaný tovar vyzdvihnúť ihneď po oznámení predávajúceho o vybavení reklamácie.

  • Predávajúci dodá opravený tovar alebo vymenený tovar kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadný tovar, ak sa nedohodnú inak.

  • Ak kupujúci neprevezme tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže predávajúci tovar predať. Ak ide o tovar väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji tovaru. Predávajúci môže tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu tovaru, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.

8. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

  • Kupujúci - spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na westernstyle.ride@gmail.com), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len "subjekt ARS"), a to podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v platnom znení (ďalej len "zákon o ARS"). Subjektami ARS sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona o ARS (https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi). Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 zákona o ARS. Zoznam subjektov ARS vedený Európskou komisiou je aktuálne dostupný na nasledovnom odkaze:

https://consumer-redress.ec.europa.eu/dispute-resolution-bodies_en?prefLang=sk&etrans=sk.

  • Alternatívne riešenie sporov môže využiť len kupujúci – spotrebiteľ, ktorým je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom (predávajúcim), vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou, pričom hodnota tovaru musí byť vyššia ako 20,- Eur.

9. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

  • Práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho neupravené v tomto reklamačnom poriadku sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a zákona o ARS.

  • Orgánom dohľadu je Slovenská obchodná inšpekcia - Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, so sídlom Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava.

  • Tento reklamačný poriadok je platný a účinný od 1.12.2025